Omdat dit in ons DNA zit. Omdat wij daar ons ook zelf prettiger bij voelen. Omdat dit een duurzame langetermijnrelatie met de klant borgt. Maar wij begrijpen uiteraard heel goed dat niet iedereen in staat is om face-to-face een gesprek aan te gaan. Zo heb ik nu een klant waarvan haar vriend zijn knie gebroken heeft en totaal niet mobiel is. Ons kantoor in Anna Paulowna zit weliswaar naast het treinstation, maar dan nog is het een hele opgave om eerst naar het station te moeten gaan en eenmaal gearriveerd nog het stuk naar ons kantoor af te leggen. Daar komt bij dat mensen met een blessure of andere vorm van beperking al vaak regelingen op het werk moeten treffen. Immers, alleen al bij de fysiotherapeut kun je vaak alleen onder werktijd afspreken. Die tijd zal hij of zij toch ergens moeten inhalen.

Het scheelt al enorm als je voor een privéafspraak niet meer van kantoor weg hoeft en anno 2017 zijn daar genoeg technische hulpmiddelen voor. Bij Verheul werken we met schermdelen. Dat wil zeggen dat we op het afgesproken tijdstip een videogesprek opstarten, waarbij de klant ook de mogelijkheid heeft om in onze systemen mee te kijken. Het is toch anders dan in het echt maar bij klanten op afstand zeker een hele goede uitkomst.

Zo spreek ik het genoemde jonge stel komende week om over hun eerste woning te gaan praten. Een mooie manier om een eerste oriënterend gesprek te voeren. Wie weet zien we elkaar wel in het echt als zijn knie hersteld is en ze hun eerste droomhuis gekocht hebben. Ik heb in ieder geval al gemerkt dat het gevoel van tevredenheid, wanneer de afspraken rond zijn gemaakt, niet anders is dan wanneer je de klanten bij ons op kantoor hebt gesproken.

Michelle Feenstra

Hypothecair planner / Financieel adviseur