Een onderkin krijgen overkomt niet alleen mensen met een maatje meer, iedereen kan last hebben van een dubbele kin. Maar niet gevreesd: ook in onze hals hebben we spieren die we -  ja, ja - kunnen trainen. Voel je je prettiger met een strakkere kaak? Wij hebben de beste kin-workouts voor je op een rijtje gezet:

Blijven lachen
Deze kin-workout lijkt op een glimlach, maar dan wel een hele brede. Spreid je mond zo wijd mogelijk dat je kaken strak gaan staan. Houd deze pose een paar seconden vast en laat dan los, herhaal dit een paar keer achter elkaar. Probeer dit elke dag twee tot drie keer te doen. 

Op de grond
Ga op je rug liggen. Houd je benen gestrekt en je armen langs je lijf. Druk je kin op je borst en houd een paar seconden vast. Laat je hoofd dan weer rustig op de grond zakken. Herhaal dit 25 keer.

Yoga Leeuw
Ga op je handen en knieën zitten, doe je mond zo ver mogelijk open en laat je tong naar buiten hangen. Hierdoor span je de halsspieren aan wat zorgt voor een strakkere kin.

Kauwgom
Door kauwgom te kauwen wordt je kin flink aan het werk gezet. Dat is ook niet gek, want je beweegt het constant. Lekker blijven doorkauwen dus!  

Bron: womenshealthmag.nl