Tentamens, deadlines op het werk, het huishouden, de hond uitlaten en daarna ook nog een heftige sportsessie... Daar heb je flink wat energie voor nodig. Leef jij zo ongeveer op koffie en vind je dat het tijd is voor een gezonder alternatief? Wij hebben voor jou 10 tips om op een natuurlijke manier energie te verkrijgen.

1. Naar iets roods kijken
Uit onderzoek is gebleken dat het kijken naar rode voorwerpen ervoor zorgt dat je gefocust blijft en dat je meer oog voor detail hebt. 

2. Kauwgom kauwen 
Door het kauwen op kauwgom kun je je langer concentreren. En ja, dit is wetenschappelijk aangetoond. 

3. Doe een powernapje
Een kort dutje kan, volgens verschillende onderzoeken, heel effectief zijn als je nog een hele dag moet. Zelfs 15 minuutjes je ogen dicht doet al wonderen. Zorg wel dat je niet te lang slaapt tijdens je powernap, want dan kun je moe en chagrijnig wakker worden, en dat wilde je juist níét bereiken. 

4. Blijf bewegen 
Door het stretchen van je lichaam krijg je een energie boost. Daarom strek je je 's morgens altijd uit bij het opstaan! 

5. Ga rechtop zitten 
Uit onderzoek van de San Francisco State University is gebleken dat studenten meer energie hadden als ze rechtop zaten. 

6. Ga even naar buiten 
De warme, muffe binnenlucht kan je erg duf maken. Van wat frisse lucht en extra zuurstof zul je weer een stuk meer alert zijn.

7. Kijk iets grappigs op YouTube
Lachen kan jou helpen om wakker te blijven. Dat is even een goed excuus om lekker te YouTuben!

8. Zet de verwarming wat lager
Van warmte word je duf en moe, en heb je kans om achter je bureau in slaap te vallen. Kijk even terug naar puntje 6. 

9. Zet het licht wat feller 
Door het licht feller te zetten boots je het daglicht na, en zal je lichaam geen slaaphormonen aanmaken. Daarom ben je een stuk wakkerder en alerter. 

10. Eet amandelen 
Noten bevatten magnesium, wat door je lichaam wordt omgezet in energie. Ongebrande en ongezouten amandelen zijn een perfecte snack! 

 

Bron: happyinshape.nl