Deze 2 ijsrecepten zijn super simpel om te maken en daarnaast nog eens heel gezond! Fijn om te weten, is dat er geen toegevoegde suikers in deze ijsjes zit.

Om de ijsjes te maken heb je alleen een blender en ijsvormpjes nodig. Heb je geen ijsvormpjes? Dan kun je ook plastic of papieren bekertjes gebruiken met daar in houten stokjes. Kun je deze stokjes niet in de winkel vinden? Dan zijn er online genoeg webshops die ze verkopen.

Je kunt de ijsjes het beste in de ochtend of begin de middag te maken want ze moeten wel even een poosje in de vriezer. Het beste is om ze ongeveer 5 uur te laten staan. Dan kunnen ze in de middag of na het eten lekker opgesmikkeld worden.

Heel veel keukenplezier!

 

Mango ijsjes

2 eetrijpe mango’s
200 ml water

Schil de mango’s en snij het vruchtvlees los van de pit. Snij de mango in kleine stukjes en doe ze in de blender. Maal ze alvast wat fijner en voeg daarna de 200 ml water toe. Het hoort een beetje een dikkig mengsel te zijn. Giet het mengsel in de vormpjes of bekertjes en zet ze in de vriezer. Bij het gebruik van de bekertjes kun je de stokjes het beste na twee uurtjes in de bekertjes steken. Zo blijven ze wat rechter op staan.



Aardbei/Yoghurt ijsjes

350 gr griekse yoghurt
150 gr verse aardbeien
1 el honing

Ontdoe de verse aardbeien van hun kroontjes en halveer ze. Doe ze allemaal in de blender en maal ze alvast een beetje fijn. Voeg daarna de 350 gram griekse yoghurt toe en laat dit blenden totdat het geheel een roze kleur heeft. Doe de honing erbij en proef dan even of het zoet genoeg is. Je kunt er naar smaak eventueel wat meer honing bij doen. Giet het mengsel in de vormpjes of bekertjes en zet ze in de vriezer. Bij het gebruik van de bekertjes kun je de stokjes het best na twee uurtjes in de bekertjes steken. Zo blijven ze wat rechter op staan.