Je hoeft absoluut geen keukenprinsesje te zijn om dit simpele recept te kunnen maken. Wolkenbrood - of 'cloudbread' zoals de Amerikanen het noemen - past helemaal in ons straatje en het zit nog vol met eiwitten ook!

Wolkenbrood is extreem laag in calorieën (30 cal per broodje, ongeveer net zoveel als een saaie rijstwafel), koolhydraatarm, glutenvrij én rijk aan eiwitten. Too good to be true? Toch niet! Wolkenbroodjes zijn de ideale eiwitrijke snack en een slimme vervanger voor brood. Dus als je de rijstwafels en de maiscrackers een beetje zat bent? Make yourself a cloudbread! 

Zo maak je ze:

Ingrediënten (12 wolkenbroodjes)
3 biologische eieren
3 eetlepels hüttenkäse (maar roomkaas werkt ook)
¼ theelepel bakpoeder of wijnsteenbakpoeder
1 kleine eetlepel honing (ik gebruik het liefst honing van De Traay)
optioneel: sesamzaadjes

Bereiding
Stap 1: verwarm de oven voor op 150 graden
Stap 2: scheid de eieren en doe de 3 eiwitten in een vetvrije schaal
Stap 3: doe het bakpoeder bij de eiwitten en blijft kloppen tot er mooie witte, pieken ontstaan
Stap 4: Meng in een andere kom het eigeel, de hüttenkäse en de honing
Stap 5: vouw het opgeklopte eiwit met een spatel door het eigeel mengsel
Stap 6: maak 12 kleine bolletjes op de bakplaat en houd voldoende ruimte tussen de bolletjes, besprenkel met sesamzaad
Stap 7: zet de broodjes 15 – 20 minuten in de voorverwarmde oven tot ze goudbruin zijn geworden
Stap 8: laat je broodjes afkoelen en snack tot je een ons weegt

Tip: Je kunt ook heerlijke kruiden aan het mengsel voegen om de broodjes meer smaak te geven. Gebruik ook eens een cakeblik om een heel brood te maken i.p.v. kleine broodjes.

Bron: holistik.nl
Foto: dekeukenboef.nl