We hoeven geen betoog meer te houden over alle fantastische voordelen van avocado's (vezels, goede vetten, betacaroteen, B-vitamines, foliumzuur, vitamine c, vitamine e, verschillende mineralen) en hoe breed je ze kunt inzetten (op brood, in wraps, als dip, in groentebowls, pasta’s, smoothies of zelfs een raw avocadotaart). Oh, ha, hebben we het toch gedaan...

We krijgen geen genoeg van avocado’s en we zijn niet de enige. In elke supermarkt en bij elke groenteboer zie je op ieder gegeven moment wel iemand in een avocado knijpen om te testen of ‘ie rijp is. 

Maar…
Toch is er één aspect wat we blijkbaar nog niet helemaal onder de knie hebben: heel veel mensen snijden de avocado namelijk verkeerd! Met de juiste manier van openmaken en snijden haal je namelijk veel meer vitamines uit de avocado.

Zo doe je het:
Snijd de avocado over de lengte door vanaf de pit. Draai de avocado een kwartslag en snijd weer in de lengte zodat je vier kwartjes krijgt. Haal ze van elkaar los en verwijder voorzichtig de pit. Pak dan de schil vast, begin aan de bovenkant en trek voorzichtig los van de vrucht. Voila!

 
Waarom is dit beter?
Met deze manier van ‘schillen’ neem je alle vitaminerijke delen van de avocado mee in je gerecht. Dit is het donkergroene wat dicht bij de schil zit en blijkbaar mis je die vaak als je de methode gebruikt waar je met een lepel het vruchtvlees eruit schept. Vanaf nu dus niet meer!

Bron: womenshealthmag.nl
Foto: huffingtonpost.com