De Belgische mineraalwaterproducent Chaudfontaine haakt in op de toenemende populariteit van flessenwater. Mineraalwaters met een fruitsmaakje hebben een streepje voor bij consumenten.

Waters met een smaakje, zonder of met weinig calorieën, zijn een groeimarkt. In Europa komt de gearomatiseerde watertrend uit Scandinavië. Daar bestaat meer dan de helft van de totale watermarkt al uit water met een smaakje. In Nederland zitten we op ongeveer twintig procent. België blijft steken op één procent.

Dat is een doorn in het oog van het Belgische watermerk Chaudfontaine, eigendom van Coca-Cola. Met de introductie van twee mineraalwaters in de smaken citroen en pompelmoes-cranberry, zet Chaudfontaine in op de verhoging van dit percentage.

Geen suiker of zoetstoffen
“Er is een duidelijke inhaalbeweging: het segment ‘flavoured water’ groeit. Dat opent natuurlijk perspectieven, zeker als je weet dat water in zijn totaliteit aan populariteit wint. Chaudfontaine speelt hier graag op in. Met Chaudfontaine Fusion trekken we resoluut de kaart van krachtige smaken. Zo kan je waterbeleving naar een nieuw niveau tillen: de zuiverheid van ons licht bruisend mineraalwater gecombineerd met natuurlijke, sterke aroma’s”, aldus Céline Van den Rijn, marketing director Coca-Cola België & Luxemburg.

Chaudfontaine Fusion bevat geen calorieën en geen suikers of zoetstoffen. De smaakstoffen komen van citroen, grapefruit en cranberry. Het water komt uit de bron in Chaudfontaine in de Belgische Ardennen en is licht bruisend.