Iedere vrouw droomt van een gepolijste huid en hier doen we dan ook alles voor. We gebruiken allerlei crèmes, make-up en op foto’s zorgen we ervoor dat alle oneffenheden verdwijnen. Ondanks dat we ons vaak realiseren dat er in de magazines heel veel gebruik wordt gemaakt van photoshop, blijven we hier van alles en nog wat voor proberen. Maar soms hoeft het allemaal niet zo moeilijk te zijn en ligt de oplossing binnen handbereik. Met deze voedingsmiddelen kun jij dofheid en de rimpels een stapje voor zijn.

Water
Dit is the key tot een glanzende en gehydrateerde huid. Je lichaam heeft minimaal twee liter vocht per dag nodig en dit kunnen we niet vaak genoeg aan geven. Je merkt het ook als eerste aan je huid als er dagen zijn waarop je niet genoeg vocht binnen hebt gehad. Om water drinken net even wat leuker te maken kunnen je er bijvoorbeeld citroen in doen of andere (natuurlijke) smaakmakers.

Avocado
Dit heerlijke goedje staat bekend om zijn diverse gezondheidsvoordelen. Het is voedzaam, bevat goede vetten en vezels en het zorgt ervoor dat je huid gehydrateerd wordt. Verder zorgt avocado ervoor dat vitaminen en mineralen beter worden opgenomen door je huid. Je kunt het tijdens het ontbijt, lunch en diner toevoegen aan je maaltijden. Genoeg opties dus!

Zalm
Omega-3 is één van de dingen die je huid beschermt tegen rimpels en dofheid. Om deze reden is het belangrijk dat je regelmatig vis eet, zodat je genoeg omega-3 binnenkrijgt. Als je geen visliefhebber bent, kun je supplementen ervoor slikken. Alleen het beste is toch om het via een ‘natuurlijke’ weg binnen te krijgen.

Pompoenzaden
Keratine, collageen en eiwitten worden aangemaakt door zink. Pompoenzaden zijn één van de voedingsmiddelen ie veel zink bevatten. Zink is belangrijk omdat het de huidvernieuwing bevorderd en dat zorgt weer voor een stralende huid.

Bladgroenten
Voorbeelden van bladgroenten zijn kool en spinazie. Deze beschermen jouw huid tegen schadelijke radicalen en dat is maar goed ook. Invloeden van bijvoorbeeld buitenaf, kunnen behoorlijk wat schade aanrichten. Denk hierbij aan mensen die hun huid teveel blootstellen aan zonlicht. Zij krijgen vroegtijdig last van rimpels door de grote hoeveelheid schadelijke vrije radicalen.

Blauwe bessen
Deze zijn niet alleen heel lekker om door je smoothie te gooien of bij je havermoutpapje te doen… Ze zitten ook nog eens vol antioxidanten, die je huid beschermen tegen invloeden van buitenaf.

Bron: ze.nl