Eten na 20:00 uur ‘s avonds heeft een slechte reputatie, maar dit is eigenlijk te kort door de bocht. De reden dat je aankomt, of niet afvalt, heeft meer te maken met wát je eet en hoeveel dan met het tijdstip. ’s Avonds laat nog iets eten, mits gezond, heeft zelfs een aantal verrassende gezondheidsvoordelen. Zo kunnen de juiste eiwitten helpen met je spieropbouw, terwijl bepaalde koolhydraten je bloedsuikerspiegel controleren en je eetlust reguleren.
   
Kokos- mango crème
Wie houdt er niet van een creamy toetje in de avond? Helaas zijn de meeste supermarkt opties regelrechte rampen voor je middel. Met deze simpele homemade kokos-mango creme kun jij je lol op. Doe 1 cup bevroren mango, 1/3 cup kokosmelk, 2 el. hennep zaad en 1 scoop (plantaardig) proteïnepoeder in de blender en mixen maar. Top eventueel af met kaneelpoeder. Hmmmm!
   
Pure chocolade
Chocolade wordt helaas nog vaak gezien als verboden food als je op je gewicht wilt letten, maar niet alle chocolade is hetzelfde. Het grootste verschil zit ‘m in de doorsnee melkreep en donkere, pure chocola. Wij bedoelen uiteraard de laatste variant in dit verhaal.
Donkere cacao bevat veel antioxidanten en is bewezen goed voor het verlagen van je bloeddruk, het voorkomen van ontstekingen en het verbeteren van je humeur. Dus de volgende keer als je twijfelt: doen! Ga wel voor een klein (!) stukje van maximaal 15 gram met meer dan 75% cacao en (het liefst) met niet teveel suiker.
  
Pistachenoten
Pistachenoten zijn de perfecte avondsnack. Omdat het openmaken van het schilletje een beetje moeite kost, eet je er automatisch minder van. Nog een dikke plus van deze nootjes is dat ze vol zitten met vezels, biotine, vitamine B6, thiamine, planten sterolen en onverzadigde vetten, wat ze dus zeer voedzaam maakt. Heb je écht trek? Combineer dan met wat geitenkaas en fruit, zoals frambozen.
   
Griekse yoghurt met bessen
De combinatie van bessen (antioxidanten!) en Griekse yoghurt is een heerlijk voedzaam en vullend dessert of snack. Griekse yoghurt smaakt heerlijk vol en romig en bevat stukken minder vet en suiker dan bijvoorbeeld (yoghurt)ijs. Voeg er blauwe bessen, aardbeien, frambozen, kersen, en aalbessen aan toe en... geniet!
   
Kale chips
Boerenkoolchips smaken heerlijk zout-crunchy, zonder de calorieën en vetten die je binnenkrijgt als je bijvoorbeeld gaat voor aardappelchips. Het bevat daarnaast vitamine A, C, K en carotenoïden, dat helpt bij het voorkomen van kanker. Boerenkoolchips smaakt het beste als het über vers is, dus ga lekker zelf aan de slag met dit recept. Het kost zo weinig tijd dat je het makkelijk kan maken terwijl je het diner staat te koken.

Bron: womenshealthmag.nl
Foto: fit.nl