Die smashing ladies op de foto zijn Romy & Noël Calderon uit Den helder. Deze twee schoonzusjes zijn sinds afgelopen september alweer 2 jaar de eigenaressen van de zeer goedlopende dames kledingzaak KICK. Wegens succes wilden ze graag uitbreiden en zijn ze sinds kort verhuist naar een groter pand aan de Beatrixstraat 30. Reden genoeg dus om de meiden te contacten voor een interview en daar stonden ze voor open gelukkig!

Ik was zelf eerlijk gezegd nog nooit in het oude pand geweest omdat het wat 'verder uit de richting lag', het nieuwe pand daarentegen zit op een top locatie! Je kan het eigenlijk niet missen.
Het pand delen ze samen met het bedrijf van Romy’s vader (schoonvader van Noël); LA Sjoes. Walhalla voor de female-shopper dus! Kleding én schoenen onder één dak.

Terwijl Romy nog even een klant helpt neem ik plaats in het gezellige zithoekje en krijg ik gelijk een kop koffie toegeschoven. Bij het tafeltje zit Junior (Romy’s zoontje) lekker te genieten van zijn m&m’s en probeert mij lekker te maken met de gigantische pot pepernoten die op tafel staat.
Naast mij schuift ondertussen een serieus geslaagde klant aan om nog even een kopje koffie te drinken voor ze vertrekt. Er hangt hier een hele fijne ‘familie-sfeer’. Heerlijk ongedwongen en relaxed.

Een paar minuten later komt Noël met haar jongste zoon Jace binnenlopen. Ze is speciaal voor het interview even naar de zaak gekomen. Jace en Junior worden gezellig even door opa meegenomen voor een wandeling door de stad, zodat de mama's geinterviewd kunnen worden.

Voordat Romy haar kleintje kreeg werkte ze ook in een kledingwinkel en vond ze het altijd maar vervelend dat alle etalages , stapeltjes kleding, en kledingrekken maar volgens het ‘boekje’ moesten. Dit kon volgens haar veel beter!
Toen haar contract niet verlengd werd dacht ze; Dit kan ik zelf toch ook?? Ze heeft Noël benaderd, het idee op gezet, ingeschreven bij de KvK, een pand gezocht, kleding ingekocht en een maand later stond KICK. Picture perfect als je het mij vraagt…

Als ik vraag wat hun succesformule is, kijken ze me beide heel bedenkelijk aan. “Eigenlijk gaat het allemaal heel natuurlijk. "We verzinnen altijd dingen ter plekke. Als er iets is waarvan we denken ‘dit is leuk!’ dan voeren we het gelijk uit” zegt Romy. Daarnaast zijn we heel laagdrempelig, hebben we goede prijzen en zijn we klantvriendelijk. Dit wordt ook gelijk beaamt door de tevreden shopster op rechts.

Het combineren van een gezin en eigen zaak is voor Romy en Noël totaal geen probleem. Ze werken alleen de zaterdagen samen en de rest van de week wisselen ze met elkaar af. Zo hebben ze beide genoeg tijd voor hun gezin. Tijdens de verhuizing was het wel wat lastiger zegt Noël. "Toen hadden we echt wel wat minder tijd voor de kids. Maar dat was verder voor korte duur en uiteindelijk overleven ze dat ook wel weer”. Een heerlijk nuchtere instelling.

Voor de kledingstukken gaan Romy & Noël samen op pad in Nederland en ook het buitenland. Ze volgens de fashion trends nauwlettend, maar ze zoeken ook stukken uit op eigen smaak en gevoel.
Op het moment is er veel vraag naar de overknee laars en oversized kleding. "Jurkjes zijn trouwens ook erg in trek de laatste tijd! We horen heel vaak dat klanten een beetje zat zijn van de spijkerbroek” zegt Romy. Ze spelen haarfijn in op de consument, want al deze artikelen zijn in allerlei soorten maten verkrijgbaar in de winkel.

De komende tijd gaan de twee wat meer energie stoppen in de webshop. Deze is even een paar weken offline geweest i.v.m. de vakantie die ze samen met de hele familie hebben genomen. De belangstelling van de online shoppers wordt steeds groter, dit mede door hun activiteiten op facebook en instagram, dus hoog tijd om deze te updaten en ook online te gaan knallen.

Als laatste vraag ik ze wat ze een starter in deze branche als tip zouden willen mee geven. Hierop antwoorden ze dat ze goed moeten bekijken wat de stad mist en op basis daarvan een plan bedenken.

Na het interview ben ik even lekker gaan neuzen door de winkel. Mijn portemonnee was ietsjes lichter dat ik vertrok, maar wel een superleuk jurkje en een casual top van Jacqueline de Jong gescoord. Ik kon het niet laten!

Ik zou de ‘Kick Dolls’ graag heel veel succes willen wensen voor de komende jaren,  alhoewel ik ervan overtuigd ben dat ze het hoe dan ook prima zullen redden.

Ik zie mezelf zeker als een terugkerende klant en raad KICK aan bij de helderse vrouwelijke shopper. De ladies buiten Den helder kunnen binnenkort weer terecht op de webshop.

Voor de openingstijden van KICK kun je terecht op de Facebook pagina.