Met alle gezonde voordelen zijn kiwi's echte fruittoppers: ze zitten niet alleen boordevol vitamines, ook zorgen deze groene sappige vruchten voor een gezonde bloeddruk, reguleren ze de juiste Ph-waarde in je lichaam en bevatten ze veel onmisbare mineralen als kalium. En bovenal bevatten kiwi's van alle fruitsoorten de meeste vitamine C. En wij maar denken dat sinasappels daar de leiding in namen!
    
Maar wat blijkt? De állergezondste eigenschappen van een kiwi schuilen in het gedeelte dat je waarschijnlijk standaard weg gooit: de schil. De kans is groot dat het nooit bij je is opgekomen om ook het jasje van de kiwi op te peuzelen, maar we raden het je aan om het zeker te doen. De eetbare schil van deze vrucht is namelijk super gezond, omdat hij bomvol vezels zit.
     
Je kan een kiwi dus het beste in zijn geheel opeten, om je dagelijkse portie vezels flink omhoog te krikken. Vezels zijn onmisbaar in een gezond en uitgebalanceerd eetpatroon, omdat ze zorgen voor een voldaan gevoel en je spijsvertering goed draaiende houden.
    
Voor een verbeterde darmfunctie is het dus beter om een kiwi niet te schillen, maar 'm in zijn geheel op te eten. Toch kunnen we ons voorstellen dat je dit een gek idee vindt, aangezien deze vitaminebommetjes een behoorlijk harig uiterlijk kunnen hebben.
     
Een gele (of golden) kiwi is een stuk gladder aan de buitenkant, dus dat is de beste optie als je een kiwi - letterlijk - met huid en haar wil verorberen. Maar ook de groene variant is prima in zijn geheel op te eten, als je de haartjes aan de buitenkant eerst een beetje weg borstelt. Vind je het toch niet lekker? Mik dan een hele kiwi door je smoothie of slow-juice, zeker weten dat je niks van de schil terug proeft.

Bron:womenshealthmag.nl