Wonderlijk eigenlijk. Als ondernemer en werkgever doet men vrijwel al het werk online. Want dat werkt flexibel, efficiënt en effectief. Maar als het gaat om solliciteren nemen we allemaal nog steeds genoegen met een papieren A4’tje.  Een stuk tekst, met een kale opsomming van feiten uit het verleden… Kan dat echt niet anders?

Social
Een social cv is anders, die geeft geen beeld van wie de sollicitant was, maar meer om  wie hij of zij wil of kan worden. Logisch toch, want  bij die nieuwe baan gaat het toch om de toekomst, om wat de sollicitant voor een werkgever kan betekenen. Een wervingsbureau voor salesfuncties werkt al een tijdje met social CV. Dat werpt zijn vruchten af, zeer tevreden werkgevers én werknemers!

Met een social CV heb je veel meer overzicht op alle aanmeldingen en kun je automatisch filteren op gewenste kenmerken of specifieke functie-eisen. Dat scheelt veel tijd en energie.’ Het is beknopt en simpel opgezet. Met tags en sliders kun je aangeven wat je ervaring is en wat je wensen zijn. Er is plek voor een persoonlijke video en natuurlijk links naar de sociale netwerken waar je actief bent. Alles in één beknopt overzicht. En er is nauwelijks tekst.

Waarom neemt iedereen toch genoegen met dat ene papiertje? En oe kan het dat de basis van 21st Century Business nog steeds zo geworteld zit in het verre verleden?

Vertel jij het ons?