Nauta Deurenservice uit Dirkshorn is een begrip als het gaat om industriële deuren. Dik twintig jaar geleden werd het bedrijf opgericht. Inmiddels heeft het een grote klantenkring opgebouwd in 'groot' Noord-Holland. ,,Onze kracht is kleinschaligheid en expertise'', noemt Jaap Nauta. ,,Daardoor zijn we veelzijdig, snel en bieden we hoge kwaliteit.''

Jaap is samen met zijn vrouw Erica oprichter en eigenaar van het bedrijf dat tegenwoordig is gevestigd aan de 2e Industriestraat 19. Naast Jaap en Erica werken ook zonen Bart en Jens binnen het bedrijf dat dus zeker het predicaat familiebedrijf verdient.

Het kleinschalige team wordt verder aangevuld door vijf vaste medewerkers. Het bedrijf is tevens VCA-gecertificeerd. Een strenge certificering, die tegenwoordig door veel opdrachtgevers wordt geëist. Hiermee wordt onder andere gegarandeerd dat er een veilige werkomgeving is met gezonde arbeidsomstandigheden en dat er op een juiste manier met het milieu wordt omgegaan.

Met een brok aan ervaring en kennis heeft Nauta Deurenservice voor elke situatie een oplossing. Overheaddeuren, rolluiken, schuifdeuren, dockshelters, docklevellers, snelloopdeuren en koeldeuren behoren tot het ruime assortiment van de onderneming. ,,Hierdoor kunnen wij oplossingen op maat leveren. Of het nu gaat om een dockleveller die zich kan aanpassen aan verschillende hoogtes van vrachtwagens, of snelloopdeuren die voor een optimale verkeersstroom binnen een bedrijf zorgen. Een ander voordeel is dat dit het energieverbruik vermindert en voor een betere klimaatbeheersing zorgt'', vertelt Jaap. Ook levert en repareert Nauta Deurenservice garagedeuren en rolluiken aan particulieren.

Service staat bij Nauta Deurenservice hoog in het vaandel. ,,We zijn een relatief klein bedrijf in deze markt. Het voordeel daarvan is dat we snel kunnen schakelen. Een klant stuit bij ons niet op een callcenter, maar heeft direct een bekende aan de lijn'', legt Erica uit. ,,Daardoor kunnen we zaken snel regelen. Dat is natuurlijk erg prettig voor onze klanten voor wie tijd geld is. Daarnaast leveren wij alle merken en hebben van alle merken spullen op voorraad of kunnen we er snel aan komen. Voor reparatie of onderhoud hoeft een klant dus nooit lang te wachten.''

De 24-uursservice die Nauta Deurenservice biedt, is een belangrijk onderdeel van het bedrijf. Erica: ,,Het is echt 24 uur, ook op zaterdag en zondag. Wij beseffen ons terdege dat het belangrijk is dat onze klanten hun werk kunnen blijven doen. Dan moet het niet twee dagen duren voordat er een monteur voor de deur staat'', vertelt ze. ,,Onderhoud en reparatie zijn aan de orde van de dag. Een industriële deur op de werkvloer krijgt het zwaar te voortduren en een ongeluk zit ook in een klein hoekje. Dus een goede service bieden, is enorm waardevol voor de klanten.''

Dat klanten lang moeten wachten, gebeurt dan ook nooit. Klanten zijn doorgaans eerder verrast door de snelle service. ,,'Zo, ben je er nu al', heb ik regelmatig gehoord'', lacht Jaap. ,,Wij proberen bij problemen zo snel mogelijk bij de klant te zijn met een oplossing.''

www.nauta-deuren.nl