Wat wel en wat niet in 2018 en waarom? Email en nieuwsbrieven plat inzetten ter informatie geeft niet genoeg interactie en ook al evenveel informatie. Daarom werd het steeds minder ingezet als marketingtool. Echter heb je dus wel een communicatielijn met je klant, dus upgraden naar informatie of vormgeving wat wel prikkelt is dus cruciaal geworden in de wereld van emailmarketing.

 

Waar de nieuwsbrief vroeger eenrichtingsverkeer was, is het nu een interactiemiddel aan het worden.

Belangrijk daarbij is de creativiteit en flexibele e-mailtemplates, anders wordt de mail gewoonweg niet geopend.

Het verschil kan m dus al zitten in het eerste zinnetje wat de ontvanger leest als het bericht nog in de InBox zit. Populair zijn op dit moment de Cinemagraphs, sliders, enquetes, countdowntimers (gevoel van urgentie) en hamburgermenu’s (meer eenheid in de communicatie uitingen) Ook moet het voor de ontvanger vooral niet te veel moeite zijn om een reactie te geven.

Door het aanklikken van 1 simpele button en zien we zelfs dat deze actie te bewerkstelligen is zonder het openen van je email.

Schrijfstijl is ook aan het veranderen, we vragen de lezer om hun mening, zetten ze aan het denken door de juiste content en daarnaast is het ook belangrijk dat je mail wel herkenbaar blijft zodat wanneer je je lezer raakt, deze in een oogopslag weer herkent en de aandacht is gevestigd.

 

Ook verregaande personalisatie word door middel van profielverrijking gezien als verhoging en bijdragen van de loyaliteit en klantbehoud.

Hoe dat werkt en welke tools je daarvoor nodig hebt vind je terug door op onderstaande link te klikken naar het volledige artikel geschreven door Jacco Bouw van Webpower.

Lees het hele artikel