De beste publiciteit is gratis publiciteit. En dat is precies waar deze bedrijven vandaag mee te maken hebben. Niet omdat ze niet goed zijn in wat ze doen, maar omdat ze beschikken over de slechtste slogans van 2016. Jaarlijks wordt de ‘wedstrijd’ georganiseerd om te bepalen wiens slogan zo slecht is, dat het juist grappig wordt. En er zitten er weer een aantal pareltjes bij. De grote winnaar is in dit geval kapperszaak ‘Local Heroes’ uit Utrecht. Met het onderschrift ‘zit je haircut’ hebben zij zich dusdanig in the picture gewerkt, dat ze deze prijs op hun naam mogen schrijven.
Uiteraard zijn er nog veel bedrijven die kreten hebben die een mengeling van schaamte en hilariteit oproepen. Zo ziet de top drie eruit:

1. Kapperszaak Local Heroes – Zit Je Haircut
2. Loodgietersbedrijf L.P Reith – Your Shit Is My Food
3. Lingeriewinkel Hullerie – Tiet Voor Een Goede BH

Dat het geen kinderachtige competitie is, blijkt wel uit het aantal stemmen wat de winnaar heeft gekregen. Maar liefst 3247 stemmen kon Local Heroes in ontvangst nemen. Daarmee hebben ze ongeveer 20% van alle stemmen gekregen. Op de website slechteslogans.nl kon men zijn stem uitbrengen. De site is niet bedoeld om mensen te kakken te zetten, maar om juist te laten zien hoe creatief mensen en bedrijven met taal om kunnen gaan.

Bron: jfkmagazine.nl